Sunday, September 14, 2008

My Blog

Assalamulaikum,

Alhamdullah akhirnya dapat aku merealisasikan untuk mengadakan Blog aku sendiri, sebenarnya mmg aku tak tahu nak buat Blog nie tapi alhamdullah ada tok guru, kalau nak tahu siapa tok guru aku nie dia.. my lovely wife, Puan Zuryiaton atau lebih dikenali sebagai Mrs King..sebenar nya aku nie terbabit dengan moto besar nie dah lama sejak tahun 1993 lagi pada mas itu pakai Yamaha FZR500, beli murah dengan kawan RM 4000, mmg power dan pada masa tu lak..kurang yang pakai moto besar, moto tu
pun aku beli hanya untuk balk kampung tengah bujang masa tu lom ada yang berminat, masa tu malas nak mengorat...buang air jer...aku pun ride pun ngan kawan-kawan jer yang ada masa tu kebanyakan pakai RX-Z, Din pakai Kips, kapcai pun ader...hamtam jer..janji tayar 2, sebelum aku berumah dan bertangga..aku jual moto, isskkk menyesal pun ada..bukan apa, nak beli balik mmg tiada harapanlah..itu pasal dari tahun 1994 masa jual sampai tahun 2008 baru aku pakai balik..tahun 2008 nie akau beli ZX2 dengan kawan.pakai pun tak lama cause aku joint Club Melaka Soulbikerz MC yang kebanyakan pakai easy rider, so kena ikut rentak kekawan aku pun jual dan ler nie tengah cari easy rider lah plak...masa pakai ZX2 My wife cian tengok dia naik moto...itu pasal nak cari easy rider..apa-apa pun insyallah mungkin..1-2 tahun lagi kut..nak cerita apasal ride masa aku pakai ZX2 mmg banyak antaranya...Ride bersama SDMC ke Cherating, Penang Bike Weeks 2008, dan ada lah kecil-kecilan punya ride...cuma tak rasa long ride bersama Club sendiri SBMC sebelum abis tahun nie wa planing nak wat ride khas untuk ahli SBMC...

Yang menarik sejak mengikuti geng moto nie ialah cara kehidupan yang agak lain cause wa pun pernah joint club keta bukan wa hehe..wife wa..Club VIVAC, keta viva, geng nie agak slow berbanding dengan geng moto agak brutal, maaf cakap ler...sebenar nya agak letih kalau ikut konvoi keta berbanding konvoi motor. Gambar sebelah nie masa ride ke Batu Pahat Makan Nasi Bryani Power kedai Abg Mohammed. Kedai dia nie sampai Sultan Iskandar Johor Tempah cause setiap kali Ulang tahun 21 GGK, wa uruskan makan untuk Tuanku,


Yang nie plak masa ride ke Penang Bike Weeks 2008 yang diadakan di Abedeen Resort, Kepala Batas, Wa ngan Mrs King bersama cuma dia tak ride dia bawak viva, semua bag kami dalam keta, ada bagus bawak keta dalam konvoi moto nie..

2 comments:

Unknown said...

tahniah...

pandai ayah buat blog... teruja mama...-mrs.king-

Mr King said...

ada tok guru..thank...